Porto? - Reisverslag uit Porto, Portugal van sigridsindi - WaarBenJij.nu Porto? - Reisverslag uit Porto, Portugal van sigridsindi - WaarBenJij.nu

Porto?

Blijf op de hoogte en volg

25 April 2014 | Portugal, Porto

Vannacht weer beroerd geslapen door de deining en het gekraak. Het ging wel beter met oordopjes in.

Na het ontbijt de boot af. Het was best wel fris, dus goed gekleed met jas aan gingen we naar buiten. Met een gratis shuttlebus werden we een stukje verder afgezet. Bij de uitgang kregen we een plattegrond. Wij liepen met een groep mensen mee met de hoop dat we een goede kant uit zouden lopen. Al snel was er geen groep meer dus liepen wij samen op de gok een kant op. Op de plattegrond stonden plaatsnamen maar de straat waar we liepen konden we niet vinden op de kaart. We liepen naar een kerkje en zochten deze op de kaart. Ook niet te vinden. Ik zette maar mijn mobiel aan om met Google Maps te kijken waar we waren. Maar ik begreep het niet: Google Maps kwam niet overeen met de plattegrond. We besloten maar een stukje verder te lopen, op de gok dat we een goede kant op liepen. We zagen een grote brug waar we overheen zijn gelopen. Daar ben ik weer de straat gaan zoeken op de plattegrond. Deze kon ik weer niet vinden. Weer mijn internet op mijn mobiel aangezet. Ik snapte er niets van. Ik heb maar een Portugees aangeklampt en deze gevraagd waar we waren, wijzend naar de plattegrond. Maar deze meneer zei dat we daar helemaal niet waren, maar in een ander stadje. Hij vertelde wel waar het centrum in het stadje was. Omdat we nog maar 2 uurtjes hadden, besloten we maar niet verder te gaan. We zijn wat gaan drinken in een plaatselijk tentje (met Wifi ☺) om vervolgens dezelfde weg terug te gaan.
Porto bleek gewoon 2 uur lopen van de haven te liggen! Stom dat ons dat niet verteld is. Maar later bleek dat ook andere mensen dit niet wisten en verondersteld waren dat we in Porto liepen.
(terwijl ik dit typ zit ik te schommelen achterop dek 9 –het is zaterdag-, als het goed is zijn we op weg naar de Golf van Biscaya en dan zouden de golven minder worden en dat hopen we maar want we zijn er al een paar dagen misselijk van)

Teruglopend naar de Costa liepen we nog door een straatje met diverse restaurantjes die vis en groenten aan het bbq-en waren midden op straat, tussen geparkeerde auto’s. Apart om te zien. En het stonk!

Terug naar het schip die iets na 2 uur ’s middags alweer vertrok. Het waaide flink, dus de boot schommelde. Veel mensen hadden last van de deining. Sindi en ik vonden het ook niet zo fijn. De zon is nog heel even gaan schijnen maar helaas, de rest van de dag waaide en regende het. Verplicht binnen zitten dus. Sindi vermaakte zich ’s middags weer in het bubbelbad met haar Nederlandse vrienden. Ik vermaakte me op het ligbed terwijl ik werd vermaakt door dansoefeningen van het animatieteam en een modeshow.

Na het eten ’s avonds is Sindi haar vriendinnetje Laura weer gaan zoeken. Ik zat koffie te drinken en heb een tijdje gewacht tot ze terugkwam. Omdat ze niet kwam, ben ik naar dek 5 gegaan waar diverse winkeltjes zijn. Ik heb ook wat gekoch: een t-shirt en sieraden van Guess die flink waren afgeprijsd. Daarna naar theater waar Sindi met Laura en haar familie was. Ze had me overal gezocht zei ze! Deze avond was een voorstelling van diverse bemanningsleden. Dat was wel grappig. Na de voorstelling zijn we nog blijven hangen met enkele familieleden van Laura. Laura, Sindi en andere mensen waren zeeziek geworden door de deining. Ik was ook een beetje misselijk, maar had vooral last van mijn onderbuik.

Sindi ging weer op pad met Laura. Hun misselijkheid was vlak na de voorstelling opeens nagenoeg verdwenen. Ik ben met Laura’s opa, tante en haar ooms naar de Piano Bar op dek 5 gegaan. Daar kletste ‘opa Hendrik’ mij de oren van het hoofd. Ik heb vreselijk met hem gelachen. Nadat ik nog even heb gekeken in een andere bar ben ik (net als de vader en ooms van Laura) naar mijn hut gegaan. Het was ondertussen ook al half 12 geweest. Sindi vond het zo gezellig met Laura (en Nick en een paar Zwitserse jongens), die mocht van mij nog even blijven en niet later dan 12 uur terugkomen. Ze kwam al wat eerder omdat zowel Laura als Nick al eerder naar hun hut terug gingen.
In ons bed lagen we weer flink te deinen. Ik probeerde zonder oordopjes te gaan slapen. Dat ging wel, maar ik ben door de deining heel vaak wakker geworden. Op een gegeven moment heb ik toch maar oordopjes ingedaan, maar dat maakte niet veel uit.

Tags: cruise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Porto

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 April 2014

Duitsland!

29 April 2014

Laatste dag op zee

28 April 2014

Voet aan wal!

27 April 2014

Guernsey?

26 April 2014

Misselijk

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 3491

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: