Cadiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van sigridsindi - WaarBenJij.nu Cadiz - Reisverslag uit Cádiz, Spanje van sigridsindi - WaarBenJij.nu

Cadiz

Door: Sigrid

Blijf op de hoogte en volg

23 April 2014 | Spanje, Cádiz

Uur of 8 werden we gewekt omdat het schip ging draaien om aan te leggen, wat best wel gehorig was. Vlak daarna stond de schoonmaker voor de deur. Nee uitslapen zit er niet in.
Na opstaan naar het a-la-carte restaurant New York New York waar we nog konden ontbijten. We werden aan een tafel geplaatst met een ouder stel uit Duitsland en een ouder stel uit Oostenrijk. En natuurlijk gingen ze praten tegen ons. Een van de ‘bazen’ van de obers vroeg of wij zussen zijn (natuurlijk) en hoe oud Sindi is en waar we vandaan komen…. Sindi vond het allemaal maar raar dat obers en een fotograaf en enkele Duitse jongens ‘haar moeten hebben’.
Na het ontbijt pakten we onze spullen om via dek 0 het schip te verlaten. Bij de terminal kregen we een plattegrond. We liepen door het stadje. Wij vonden het een vies stadje: veel vliegjes, en het stonk in verschillende straatjes. Wij hebben om het stadje heen gelopen langs de zee, even naar een kasteel, een strandje. Eindelijk zagen we een tentje waar we een ijsje konden kopen. Jammie we hebben genoten van een Magnum. Verderop liepen we langs de kathedraal naar de winkelstraatjes waar natuurlijk veel mensen van de cruiseboot liepen.
Met vermoeiende benen liepen we terug naar het schip om ons daar te verkleden. Eindelijk konden we in onze bikini zonnen! Heerlijk was het op het bovenste dek. Sindi vermaakte zich met haar vriendinnetje en nog een paar andere Nederlandse kinderen. Ik ging af en toe de jacuzzi in, praatte wat met ‘oom Richard’ en las een boek. Helaas moesten we op tijd weer douchen en verkleden omdat het diner al om 18.00 uur begon. Het thema vanavond was informeel/wit.
Na het eten gingen we wat drinken op dek 3, waar het ‘gat’ was en een juwelenshow ‘Majorca’ begon. Sindi sprak ondertussen af met haar vriendin Laura. Na deze minishow naar het theater om te kijken naar een ‘flamenco-dans’ show. Na het theater wisten we niet wat we zouden gaan doen. We liepen naar dek 5, waar een aantal zalen zijn met diverse soorten muziek. De zalen waar nog best stil dus we besloten om naar dek 9 te gaan waar een ‘white party’ om 22.00 uur zou gaan beginnen. Op dek 9 kocht ik een cocktail waarbij ik de beker van ‘Costa’ als souvenir mocht houden. Ik zei tegen Sindi “Oh ja, jij ook nog drinken”. “Ja joh, je vergeet me helemaal!” zei ze met een boos hoofd. Maar het was een ‘grap’. Bij de bar vroeg ik wat ze wilde. Ze zei “Sprite”. En natuurlijk wilde ze zelf niet bestellen. Dus ik bestelde een Sprit voor haar. De ober zei iets dat ik niet verstond. Na een paar x herhalen begreep ik wat hij zei, dat er geen Sprite was maar 7-Up. Dus ik zei dat tegen haar. Ze draaide haar hoofd om en zei niks. En de ober wachten. Ik nog een keer zeggen en Sindi zei “Ik wil Sprite.” Maar dat hadden ze niet. “Stom zeg dat ze geen Sprite hebben. 7-Up is toch niet hetzelfde.” Nog geen antwoord. En de ober maar wachten. Dus ik vroeg “Wat wil je dan?”. Uiteindelijk zei ze “Ja, 7-Up!”. Sjonge jonge. Dus ik zei “De volgende x bestel je maar zelf hoor.” Vermoeiend!
Boos liep ze met haar Sprite naar Laura. Ik ging alleen aan een tafeltje zitten. Even later vroeg Sindi of ik een dek hoger wilde zitten bij de familie van Laura. Daar heb ik gepraat met Laura’s moeder, tante en opa. Even later had Sindi toch Sprite ipv 7-Up. He?
Sindi en Laura vermaakten zich wel, dus ik ben rond kwart over 11 terug naar onze hut gegaan. Een half uurtje later kwam Sindi ook naar de hut, zonder pasje! Dus ik vroeg waar haar pasje en telefoon zijn. “Hou op!” huilde ze schreeuwend. Ik heb haar teruggestuurd om haar spullen te zoeken. Gelukkig had hostess Linda haar spullen in een wc gevonden en deze bij de info-balie afgegeven. Sindi weer blij. Wat een toestand weer.

Na 12-en probeerden we te gaan slapen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cádiz

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 April 2014

Duitsland!

29 April 2014

Laatste dag op zee

28 April 2014

Voet aan wal!

27 April 2014

Guernsey?

26 April 2014

Misselijk

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 3497

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: