Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van sigridsindi - WaarBenJij.nu Barcelona - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van sigridsindi - WaarBenJij.nu

Barcelona

Door: Sigrid

20 April 2014 | Spanje, Barcelona

Om 8 uur maakte Sindi me wakker: “Mam, als we naar het buffet willen, moeten we nu opstaan. Het is 8 uur en het buffet is tot 10.00 uur.” Zo, hadden wij lekker een tijd geslapen. Ik had nog lichte hoofdpijn. Aankleden en naar het buffet. Genoeg keus. Daar prima gegeten. Na ‘t ontbijt moest ik via een apparaat eerst mijn creditcard registreren. Via een andere paal ‘totem’ kochten we tickets voor de shuttlebus naar ‘t centrum van Barcelona en terug. Op weg naar de lift liepen we langs kraampjes waar ze 75% korting op horloges hadden en 50% korting op ringen! Daar heb ik een horloge gekocht waar ik heel blij mee ben (met 1 jaar garantie, 6 verschillende bandjes, tijd en datum, en een hartje J).

Terug naar de hut. Sindi wilde perse naar het zwembad. Op dek 9 bevinden zich 2 zwembaden: een zwembad met jacuzzi en een groot scherm. Bij dit zwembad worden vaak activiteiten georganiseerd. Bij het andere zwembad op niet, daar is ook een buffet op bepaalde tijden en is het veel rustiger. Helaas mocht Sindi in geen enkele jacuzzi. Daar baalde ze van.

In de hut verkleedden we ons weer om en ging naar het buffet om in de rij te staan voor de lunch. Bij het zwembad was nog een tafeltje vrij (het restaurant zat vol). Na de lunch toch ook nog even een broodje hamburger en een schaaltje softijs gehaald. Genoeg energie om de rest van de middag door Barcelona te lopen J. Toen we om 2 uur ’s middags aankwamen in Barcelona regende het. Daarna konden we de boot af, maar alle passagiers gingen tegelijkertijd. Ook degene die een excursie hadden geboekt. Slecht geregeld vonden wij, dit waren wij niet gewend van de MSC. Naar buiten om in de shuttlebus te stappen. Deze reed direct weg en zette ons af vlakbij de haven en het World Trade Centre. De laatste bus terug ging om 18.00 uur dus we hadden 3 uurtjes om door Barcelona te sjezen.

We zijn eerst gaan lopen naar de bekende boulevard Las Ramblas of La Rambla. Deze boulevard is vol met winkeltjes, kraampjes, straatartiesten en omzoomd door bomen. Een hele lang boulevard die we helemaal uit moesten lopen om nog meer bezienswaardigheden te zien. Van het ene plein liepen we naar het andere plein. Ondertussen ging het zonnetje schijnen en kregen we het best warm. We hebben flink doorgelopen om ook nog La Sagrada Familia, de kathedraal te zien. Sindi had ondertussen licht hoofdpijn. We zochten de Starbucks om lekker wat te drinken. We hadden niet veel tijd dus daarna zijn we met de metro terug gegaan richting het beginpunt. En zo waren we op tijd terug bij de boot waar we nog heel even in het zonnetje hebben gezeten.

In de hut fristen we ons even op om weer te gaan eten in restaurant New York New York. We kregen een Paas-menu. Na het eten haalde ik op dek 9 nog gratis koffie en Sindi wilde een cocktail (zonder alcohol) aan de bar bestellen. Na onze drankjes hebben we ons prima vermaakt in het geweldige grote theater met de geweldige dansers, danseressen, zanger en zangeressen die van alles deden rondom het thema ‘Sport’. Na afloop kreeg iedereen een ticket met een nummer. Om half 11 zou op dek 3 een nummer komen uit een groot Paasei en degene met dat nummer won een prijs. En natuurlijk toen wij aan de beurt waren, waren de tickets op. De meneer van Costa zei dat ‘Finito’ en dat hij 2000 tickets had. Ja blijkbaar niet genoeg! Er waren al 2000 (inhalige) Duitsers aan boord!
Nou ja, niet zo erg. Kon ik lekker douchen, mijn reisverslag bijwerken en Sindi kon relax een filmpje kijken.
Tegen half 12 zijn we gaan slapen.