Laatste dag op zee - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van sigridsindi - WaarBenJij.nu Laatste dag op zee - Reisverslag uit Esbjerg, Denemarken van sigridsindi - WaarBenJij.nu

Laatste dag op zee

Door: Sigrid

Blijf op de hoogte en volg

29 April 2014 | Denemarken, Esbjerg

’s Morgens vroeg, uur of 7, kwamen we al aan bij Harwich. Dit werd ook door de luidsprekers omgeroepen. Daarna zijn we nog even verder gaan slapen. We hadden toch geen haast.
Na het ontbijt wilden we tickets halen voor de shuttlebus. Deze bleken al uitverkocht maar we zouden nog tickets in de bus zelf kunnen halen.
Bij de terminal legde een Engelse dame de plattegrond van Harwich uit. Volgens haar konden we makkelijk lopen naar het centrum. Voor langzame wandelaars zou het ca 40 minuten zijn, maar zijzelf deed er nog geen half uur over. Dus ik besloot dat wij ook zouden gaan wandelen. Het was nog geen 3 km naar het nieuwe centrum, dus prima te doen zou je zeggen. Sindi klaagde onderweg wel tijdens de wandeling die ‘beautiful walk between de flowers and the trees’ zou zijn. Er waren flink wat vliegjes onderweg. Maar na 40 minuten kwamen we eindelijk aan bij de hoofdstraat. Daar heb ik nog Engelse ponden gepind en zijn we gaan lopen naar de boulevard. Vandaar zijn we weer een paar km gaan lopen naar het oude centrum. En daar liep ook de familie van Laura! Zij waren natuurlijk met het treintje gekomen. Ondertussen kregen wij dorst en trek. Zoekend naar een leuk tentje die niet stonk naar vis. We eindigden in een tentje in het nieuwe centrum waar ze gratis Wifi zouden hebben (alleen bij ons lukte het maar niet) en waar ze ‘fish and chips’ hadden. Nadat we ons weer vol hadden gegeten, wandelden we het hele eind weer terug naar het schip in ca 3 kwartier. Met zere voeten en pijn in ons hoofd kwamen we aan. Bij de terminal was ook Wifi maar ook daar lukte het niet. In de boot kleedden we ons om en zijn we nog even naar het bovenste dek gegaan. De boot zou om 5 uur gaan vertrekken en dat wilde ik wel even filmen. Maar om half 6 lag de boot nog stil en om 6 uur begon ons galadiner. We zijn toch maar gaan douchen en verkleden.

Het galadiner smaakte prima. We konden geen toetje bestellen dus ik verwachtte al iets van een speciaal toetje (ijstaart met fonteintjes?). Vanavond nam ik een wijntje bij het eten (meestal water en tijdens de schommelende dagen nam ik cola light). Van de obers kregen we een glaasje champagne. Uiteindelijk heeft Sindi ook 1 slokje genomen. Na het diner werd de crew en de chef-koks voorgesteld. En we kregen inderdaad dessert zoals verwacht.

Na het eten kwamen we Laura’s familie weer tegen. De familie wilde naar dek 5 omdat dek 3 al vol zat. Sindi ging met Laura mee. Ik zag dat er nog genoeg ruimte was beneden op dek 3 dus ik zei dat ik daar heen ging. Even later kwam Sindi ook. Sjagrijnig. Ik vroeg waarom. Zij had het idee dat Laura’s moeder haar niet mocht. Dat zij haar wegstuurde. Ze had gezegd “Ga maar naar je moeder. Die laat je toch niet alleen?”. En volgens haar zei Laura ook niks (die bleek zich de hele dag te vervelen en een sjagrijnige dag te hebben). Het theater was een show van dansers en een circusact. Daarna zocht Sindi Laura weer op. Ze bleek met haar familie op dek 5 te staan waar ze van elkaar foto’s maakten. Sindi wenkte Laura maar Laura reageerde niet echt op Sindi. Dus zij boos, sjagrijnig. Ze wilde direct weg. Volgens haar negeerde Laura haar. En ze vond het vervelend want ze hadden afgesproken dat Laura na het theater naar haar toe zou gaan.

Tegen half 11 was er een party op dek 11, bij het zwembad. Wij daarheen. Sindi kreeg een cocktail zonder alcohol (Grenadine en Sprite) en ik nam de cocktail van de dag. Op dek 11 stonden ijssculpturen en figuren van groenten en fruit opgesteld. Even later begon het officierenbal en waren er diverse optredens. Ik vond het wel gezellig, maar Sindi had haar avond niet. Zij gaf aan dat ze weg wilde. Ik vroeg wat ze dan wilde doen. Geen antwoord. Ik vroeg waar ze heen wilde. Wist ze niet. Nou ja dus ik zei “dan gaan we naar het saaie dek 5”. Dus toen wilde Sindi weer blijven. Ik had daar geen zin in. Wij naar de bar ‘Around the clock’ op dek 5. Daar was het best stil en saai. We luisterden even naar de band. Terug naar dek 11. Daar kwam Sindi Laura tegen. Ze bleek dus een sjagrijnige dag te hebben. Ik ben nog even gebleven om te dansen met de zussen Alien, Sjannine en Francien. Daarna zijn Sindi en ik naar de hut gegaan. Het was tegen half 1. De klok werd vannacht weer een uur vooruit gezet, dus het was alweer half 2!

Tags: cruise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Esbjerg

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

30 April 2014

Duitsland!

29 April 2014

Laatste dag op zee

28 April 2014

Voet aan wal!

27 April 2014

Guernsey?

26 April 2014

Misselijk

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 3492

Voorgaande reizen:

23 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: